Gravid- och mammaträning i gruppMaria-Apel-431-300x200

På alla våra mammakurser i Gävle ingår coaching och träningsläxor utöver våra träningspass. Denna coaching sker via en sluten facebookgrupp.

Vi erbjuder våra mammor fina rabatter under kursens gång.
50 % rabatt på någon av våra online mammaprogram
50 % på träningskort på Sporthuset Gävle
25 % rabatt på 30 min massage hos Malin Söderqvist
15-20 % på produkter från Casall, Bearcrawl och Holistic

Funktionell aktivering av magen
På steg 1 fokuserar vi på att få kontakt med magen igen och successivt börja bygga upp den igen. Vi förbereder kroppen för kommande magaktiveringsövningar så kroppen, inom kort,  har förmågan att koppla på magen i alla tre rörelseplanen. På steg 2 fortsätter vi bibehålla kontakten och utmanar styrkan i magen lite mer än på steg 1. På steg 3 utmanar vi magens kontroll och styrka i fler positioner, större rörelseomfång och med mer belastning än på steg 2.

Funktionell aktivering av bäckenbotten
På steg 1 jobbar vi med kontakten av bäckenbotten och vi fokuserar på att få kontroll på foten och höftens funktion som i allra högsta grad påverkar bäckenbottens funktion/uppbyggnad. i jobbar is mycket stående övningar där bäckenbotten får mest stöd av övriga strukturer så inte belastningen på bäckenbotten blir för tung. På steg 2 utmanar vi dem stående övningarna mer och  tar bort mer och mer stöd i linje med hur bäckenbotten återhämtar sig. På steg 3 tar vi det ännu längre och utmanar bäckenbotten i så många lägen som möjligt och fokuserar på bäckenbottens alla funktioner. En relativ ny studie visar att kravet på bäckenbotten skiljer sig vid ökat buktryck (hosta, nysa, bära tungt) motsvarande när man hoppar. Mao kan det vara så att hopp-funktionen kräver PERIODISERADE hoppövningar för att även hålla tätt i dem rörelserna. Det typen av träning för bäckenbotten finns på vår steg 3.

Praktisk information
Malin Söderqvist är tränare för mamma steg 2 och steg 3 och dem genomförs i Sporthuset Gävle Strands gruppträningssal. På dessa kursen fokuserar vi på träning och uppbyggnad av kroppen via 3D träning.
På vår mamma steg 1 håller vi till i den mysiga yogastudion My Shanga Shala.  På den kursen pratar vi uppbyggnad, vi går igenom lyft och bärtips, vi kollar av status på den nya kroppen och vi börjar aktivera bäckenbotten och magen med lugna och sköna 3D rörelser. Efter vår träff har du möjlighet att sitta kvar och mata bebis eller varför inte ta en kopp te och njuta nån extra sekund.

Kontakta oss här för frågor

Personlig träning